НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

З початку війни НАЗК провело 12 антикорупційних експертиз. Зокрема щодо законопроекту про компенсацію за пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій

01.07.2022
З початку війни НАЗК провело 12 антикорупційних експертиз. Зокрема щодо законопроекту про компенсацію за пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) продовжує  працювати задля перемоги України та її ефективного відновлення. 

Важливо: часто прогалини у законопроектах, що спричиняють корупційні ризики, можуть з’являтися несвідомо. Саме тому НАЗК пильно стежить за усіма процесами.  З цією метою з початку війни НАЗК провело 12 антикорупційних експертиз проектів законів та актів Уряду.

Одна з важливих задач - забезпечити, аби відновлення домівок постраждалих українців відбувалося прозоро, а люди отримали житло, яке справді відповідає їхнім потребам. Так, з цією метою НАЗК провело антикорупційну експертизу законопроекту «Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації», який зараз розглядає Верховна Рада України.

За попередніми підрахунками Міністерства розвитку громад та територій, в Україні через війну зруйновано або пошкоджено 116 тис. житлових будинків, у яких мешкали близько 3,5 млн людей. Відповідно, держава розробляє механізми виплат компенсації громадянам України за пошкодження та знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій.

Під час проведення зазначеної експертизи у законопроекті було виявлено низку корупційних ризиків, що можуть сприяти виникненню непрозорого механізму оцінки вартості пошкодженого майна та надання компенсації.

Які рекомендації надало НАЗК?

НАЗК пропонує внести зміни до проєкту закону, якими передбачити:

  • чіткий порядок створення та діяльності Комісії з  розгляду питань щодо надання компенсації, обмеження для осіб, які входять до її складу, а також дієві механізми забезпечення прозорості її роботи;
  • чіткий перелік підстав для відмови в отриманні компенсації;
  • чіткі механізми відбору уповноважених на проведення оцінки вартості відновлення пошкодженого майна, строки проведення такої оцінки, фінансування тощо;
  • виключні підстави для прийняття Комісією рішення про проведення повторної оцінки вартості відновлення пошкодженого майна;
  • обов’язковість дотримання процедури публічних закупівель для відбору виконавців будівельних робіт та законодавства про містобудівну діяльність;
  • визначити право на оскарження рішень, дій чи бездіяльності Комісії, передбачити юридичну відповідальність її членів. 
З висновком експертизи можна ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/3NuXn4V.

Також починаючи з 15 березня 2022 року НАЗК провело антикорупційну експертизу таких законопроєктів та актів уряду:

  • законопроєкту «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження адміністративної відповідальності у сфері підготовки та допуску водіїв до керування транспортними засобами» https://bit.ly/3OEFJgK;
  • проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо надрокористування» https://bit.ly/3y59AI8;
  • законопроєкту «Про внесення змін до деяких законів України щодо першочергових заходів реформування сфери містобудівної діяльності» https://bit.ly/3ugWiqO;
  • законопроєкту «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей справляння окремих податків і зборів у період воєнного, надзвичайного стану» https://bit.ly/3OVoszr;
  • проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 168 («Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім’ям під час дії воєнного стану»)» https://bit.ly/3ubkpqT;
  • проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 4 Типової форми контракту з керівником державного закладу вищої освіти» https://bit.ly/3NI4Yxq;
  • законопроєкту «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо управління активами під час дії воєнного стану» https://bit.ly/3yzqVKA;
  • законопроєкту «Про внесення змін до ЗУ  «Про віртуальні активи»;
  • проєкту наказу МОН «Про затвердження Порядку прийому на навчання до закладів фахової передвищої освіти в 2022 році»;
  • наказу МОН від 27 квітня 2022 року № 392 «Про затвердження Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році».

З початку війни НАЗК провело 12 антикорупційних експертиз. Зокрема щодо законопроекту про компенсацію за пошкоджене та знищене нерухоме майно внаслідок бойових дій

Останні новини

21.01.2025
16:55
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: формування доброчесності політичних фінансів
16:12
Контакт-центр НАЗК тимчасово не приймає дзвінки. Оновлення: з 16:45 телефонну лінію відновлено
14:58
Технічні аспекти декларування — перевірка терміну дії КЕП, зміна особистих даних, поштової скриньки та номеру телефону
20.01.2025
17:30
Цивільна конфіскація: стягнуто в дохід держави квартиру, якою користувалася родина заступника начальника Полтавського обласного ТЦК та СП
12:16
Результати діяльності НАЗК за 2024 рік: моніторинг і контроль за виконанням актів законодавства про конфлікт інтересів
17.01.2025
16:22
Представники НАЗК взяли участь у дискусії “Обираючи майбутнє: залучення ветеранів та ветеранок до антикорупційної діяльності”
09:58
Результати 2024: моніторинг способу життя і контроль щодо повноти заповнення декларацій
16.01.2025
17:00
Майже 2,8 млн грн посадовиці ГУ ДПС в Івано-Франківській області можуть стягнути в дохід держави за матеріалами НАЗК зібраними спільно з ДБР
15.01.2025
16:27
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: стратегічний аналіз корупційних ризиків та антикорупційна експертиза
14.01.2025
17:45
Народний обранець потрапив до Реєстру порушників за використання депутатських повноважень в умовах реального конфлікту інтересів
16:02
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: розвиток інституту викривання
13.01.2025
11:07
Результати роботи НАЗК за 2024 рік: становлення інституту лобіювання
11:00
Розв'язання конфлікту інтересів: покрокова інструкція для публічних службовців
10.01.2025
17:19
Індикатори публічної доброчесності України від ОЕСР дають можливість об’єктивно оцінити рівень прозорості, підзвітності та дотримання етичних норм в публічному секторі - Віктор Павлущик
10:57
«єВідновлення» та «єОселя»: як декларувати?
09.01.2025
18:06
Антикорупційна експертиза: у грудні НАЗК виявило 37 корупціогенних факторів в нормативно-правових актах та надало 45 рекомендацій для їх усунення
09:42
Конфлікт інтересів: приписи, обґрунтовані висновки, протоколи та рішення суду в грудні 2024 року
08.01.2025
16:56
Порушень на понад 438,5 млн грн виявлено за результатами повних перевірок декларацій у грудні
07.01.2025
15:30
НАЗК встановило порушення в декларації заступника голови Одеської обласної ради на пів мільйона гривень
12:28
НАЗК представить результати збору даних до Індикаторів публічної доброчесності від Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР)
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua