НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Проведення Кабінетом Міністрів розслідування щодо т.в.о. президента «Енергоатому» — приклад підвищення стандартів захисту викривачів в Україні

11.06.2021
Проведення Кабінетом Міністрів розслідування щодо т.в.о. президента «Енергоатому» — приклад підвищення стандартів захисту викривачів в Україні

На виконання припису Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) Кабінет Міністрів України прийняв рішення створити комісію та провести службове розслідування стосовно т.в.о. президента ДП «НАЕК «Енергоатом».

«НАЗК вітає таке рішення Уряду. Це ще один приклад того, що Україна системно підвищує стандарти захисту викривачів. Впевнений, що таке рішення слугуватиме гарною мотивацією для доброчесних громадян, які повідомляють про корупцію», — зазначив Голова НАЗК Олександр Новіков.

У чому суть порушень ДП «НАЕК «Енергоатом»?

Раніше НАЗК здійснило перевірку дотримання службовими особами ДП «НАЕК «Енергоатом» вимог законодавства і виявило системні порушення антикорупційного законодавства, поміж яких:

  • непроведення ДП «НАЕК «Енергоатом» оцінки корупційних ризиків у 2020 році. Зважаючи на те, що підприємство формує 4 % ВВП країни та виробляє 55 % електроенергії в Україні, така оцінка є критично необхідною;
  • незаконне відсторонення від виконання обов’зків уповноваженого із реалізації антикорупційної програми підприємства Олега Поліщука. Також було порушено права цього уповноваженого як викривача — раніше він повідомив про ознаки корупційних злочинів у діях керівництва підприєства до Національного антикорупційного бюро України.
У зв’язку з тим, що функції управління ДП «НАЕК «Енергоатом» здійснює Уряд, НАЗК внесло припис Кабінету Міністрів для проведення службового розслідування. Мета службового розслідування — виявити причини та умови, що сприяли порушенням вимог Закону України «Про запобігання корупції». За результатами розслідування винні особи мають бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

Які заходи здійснює НАЗК для захисту викривача?

Зараз НАЗК виконує всі заходи з метою захисту Олега Поліщука, трудові права якого як викривача та уповноваженого порушено.

Зокрема, Шевченківським районним судом міста Києва у двох судових справах за участі НАЗК прийнято рішення на користь викривача:

1.Суд визнав незаконним наказ т.в.о. президента ДП «НАЕК «Енергоатом» про застосування дисциплінарного стягнення щодо викривача. НАЗК як третя особа допомогло довести суду, що цей наказ суперечить закону, оскільки його ухваленню передувало незаконне службове розслідування та відсторонення Уповноваженого від посади.

2.Суд визнав незаконним закриття слідчим Національної поліції провадження про незаконне звільнення викривача. НАЗК, реалізувавши своє право брати участь у судовому розгляді справ, провадження в яких відкрито за заявами викривачів, підтримало його скаргу та обґрунтувало незаконність звільнення уповноваженого.

Наразі НАЗК бере участь як третя особа ще у двох судових справах за позовами викривача, що перебувають у провадженні Шевченківського районного суду міста Києва.

Проведення Кабінетом Міністрів розслідування щодо т.в.о. президента «Енергоатому» — приклад підвищення стандартів захисту викривачів в Україні

Останні новини

06.11.2025
14:06
НАЗК презентувало дорожню карту розвитку інституту викривання на 2026 рік
05.11.2025
15:59
НАЗК представить результати аналізу судової практики притягнення до відповідальності за адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією
15:00
НАЗК нагадує політичним партіям про необхідність подати звіти за III квартал 2025 року
13:55
Звіт Єврокомісії 2025: оцінка прогресу України у сфері запобігання та боротьби з корупцією
11:44
Які декларації підлягають повній перевірці
04.11.2025
15:21
Реєстр прозорості: як зареєструватися та оновлювати інформацію про себе
13:00
НАЗК сприяє впровадженню єдиних підходів до реалізації рекомендацій НАТО у сфері оборонних закупівель
03.11.2025
15:59
Антикорупційна просвіта: НАЗК презентувало Стратегію розвитку доброчесності в освіті на 2026–2030 роки
31.10.2025
13:56
Запрошуємо громадськість до електронних консультацій щодо внесення зміни до Положення про Громадську раду при НАЗК
11:19
Форум доброчесності громад: НАЗК презентувало нові антикорупційні інструменти для прозорого управління ресурсами на місцях
30.10.2025
15:03
Зростання викликів та незмінна чисельність: чому НАЗК потребує посилення інституційної спроможності
29.10.2025
11:45
НАЗК та EUACI розробили універсальну Методологію для оцінки доброчесності комунальних підприємств
28.10.2025
16:57
Як працює розгляд повідомлень про корупцію: чому не кожен сигнал стає основою для подальших перевірок
12:56
НАЗК запрошує взяти участь в анонімному опитуванні щодо найвразливіших напрямів діяльності Агентства та притаманних їм корупційних ризиків
10:16
МВФ та Світовий банк підтримують Україну у зміцненні антикорупційної системи: результати робочого візиту команди НАЗК до США
27.10.2025
11:11
Лобіювання: адміністративна відповідальність за незаконне здійснення та порушення законодавства в цій сфері
24.10.2025
16:40
Україна наблизилась до міжнародних стандартів доброчесності у бізнесі — результат оцінки ОЕСР
14:00
Україна та Молдова поглиблюють співпрацю у сфері запобігання корупції: НАЗК та ANI підписали меморандум про співпрацю
23.10.2025
16:46
Повні перевірки декларації: до суду скеровано обвинувальний акт стосовно депутата Житомирської міської ради
15:43
НАЗК запрошує до обговорення підрозділів проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо протидії корупційним правопорушенням і ефективності антикорупційних інституцій
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua