НАЗК НАЗК
A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Місцева влада має бути обличчям доброчесності і не розраховувати на індульгенції від антикорупційних органів - НАЗК з робочим візитом на Хмельниччині

30.08.2024

Команда Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК) під час робочої поїздки на Хмельниччину зустрілась з керівництвом Хмельницької обласної військової адміністрації (ОВА), а також Хмельницької обласної та міської рад. Задля комплексного аналізу ситуації в регіоні та прямого діалогу заступник голови НАЗК Сергій Гупяк також зустрівся з правоохоронцями, громадськими активістами, журналістами, освітянами, студентами.  

Мета такої взаємодії – налагодити конструктивну співпрацю задля ефективної реалізації державної антикорупційної політики, з перших вуст почути про проблеми і запити регіону, а також поділитись ефективними антикорупційними інструментами, запровадження яких дозволить усунути причини для корупції та водночас підвищить рівень доброчесності в органах публічної служби.

Сергій Гупяк під час зустрічей з очільниками Хмельницької ОВА Сергієм Тюріним, Хмельницької облради Віолетою Лабазюк та хмельницьким міським головою Олександром Симчишиним акцентував на необхідності реалізації тих заходів, які для органів місцевого самоврядування та обласних адміністрацій передбачає Державна антикорупційна програма до 2025 року (ДАП) та тих інструментів, які розробило НАЗК задля розбудови доброчесності в громадах. Адже саме від наполегливості місцевого керівництва залежить, наскільки швидко і продуктивно запрацюють всі превентивні антикорупційні механізми.

«Місцева влада має бути обличчям доброчесності. Після успішного впровадження реформи децентралізації збільшились не лише надходження до місцевих бюджетів. Зросла й відповідальність тих, хто цими коштами розпоряджається. У суспільства залишається стабільно високий запит на невідворотність відповідальності за корупційні злочини. Тому влада на місцях має бути свідомою того, що громадяни вимагатимуть відкритості та прозорості витрачання їхніх коштів. Керівники громад та місцеві депутати повинні передусім опікуватися питаннями мінімізації корупційних ризиків, працюючи не з наслідками проблем, а запобігати їхній появі. НАЗК продовжує розбудовувати партнерство з регіональною владою і запрошує до нього усі органи. Але ця співпраця не передбачає індульгенцій. Для тих службовців, які нехтують законом і переходять межу, нагадаю, що в НАЗК є всі необхідні механізми протидії, які включають інструменти фінансового контролю та якісну взаємодію з колегами з НАБУ, САП, ДБР та іншими органами», - зазначив Сергій Гупяк. 

Він  акцентував увагу керівників регіону на необхідності та безальтернативності застосування сучасних антикорупційних інструментів, розроблених НАЗК, задля розбудови стійкості держави, ефективного протистояння сучасним безпековим викликам та майбутнього членства в ЄС.

Серед таких інструментів - інститут антикорупційних уповноважених. Наразі вони ще не є достатньо незалежними, а їхня діяльність часто носить формальний характер. Уповноважені мають бути максимально фаховими та обʼєктивними у своїй роботі. Їхня задача – не лише контролювати своєчасність та повноту подання службовцями декларацій, а й працювати для ідентифікації корупційних ризиків та організовувати роботу з управління ними. 

Найуразливішими до корупційних зловживань сферами, які потребують особливої уваги місцевої влади, залишаються публічні закупівлі, а також сфера післявоєнної відбудови України, яка стане викликом передусім для ОМС. Так, НАЗК провело стратегічний аналіз корупційних ризиків під час реалізації експериментального проєкту відновлення населених пунктів, що постраждали від агресії рф. На прикладі цього проєкту було ідентифіковано низку корупційних ризиків, які можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень. Врахування розроблених НАЗК рекомендацій допоможе місцевій владі зробити процес відновлення підзвітним та прозорим, запобігти зловживанням та підвищити довіру громадян та інвесторів. Увага з боку антикорупційних та правоохоронних органів до процесів відновлення буде підвищеною. 

«Органи регіональної  влади та місцевого самоврядування  - частина глобальної системи запобігання корупції в Україні. Потужним інструментом цієї системи стало запровадження рік тому Єдиного порталу повідомлень викривачів. Ми прагнемо, щоб інститут викривання став дієвим механізмом розбудови доброчесності. Адже він базується на міжнародних стандартах та найкращих світових практиках. На жаль, мушу констатувати, що лише невелика кількість комунальних підприємств міста та області наразі підключені до Порталу. Очікуємо від міської та обласної рад інформацію для підключення до Порталу усіх без винятку підприємств, установ, організацій, які належать до їхньої сфери управління», - сказав Сергій Гупяк.

Голова Хмельницької ОВА Сергій Тюрін повідомив, що наразі на фінальній стадії розробки перебуває антикорупційна програма адміністрації на 2024-2026 роки, а в ОВА створена і активно діє робоча група з визначення корупційних ризиків. Він також запевнив, що інформація про публічні закупівлі сфери управління ОВА оприлюднюється, а представники медіа, громадськості та правоохоронних органів долучені до роботи групи «Прозорість і підзвітність».

Хмельницький міський голова Олександр Симчишин наголосив на важливості прямої взаємодії з представниками НАЗК. Міська рада, так само як і обласна рада та ОВА,  підключені до Порталу повідомлень викривачів. В місті працює проєкт сприяння доброчесності в публічному секторі за програмою USAID, розрахований на п'ять років. Всі рішення, ухвалені депутатами міськради, оприлюднюються на геоінформаційному порталі. 

Учасники зустрічі також торкнулися теми запобігання конфлікту інтересів в діяльності публічних службовців та необхідності законодавчого врегулювання деяких аспектів цієї сфери.

Сергій Гупяк під час зустрічей з очільниками міста та області акцентував на важливості проактивної позиції в формуванні доброчесності в громадах та суспільстві загалом. На зустрічах з медіа, освітянами, студентами та громадськими організаціями він також закликав максимально використовувати інструменти, які пропонує НАЗК, для повідомлень про корупцію, ознаки незаконного збагачення тощо. Такі повідомлення стануть основою подальших дій антикорупційних органів і забезпечать очищення влади від корупціонерів. 

Нагадаємо, що в межах проєкту регіональних поїздок представники НАЗК уже здійснили візити до Львова, Харкова, Дніпра, Чернівців,  Житомира,  Івано-Франківська, Вінниці, Луцька та Черкас. Він створений для посилення співпраці НАЗК з громадами, місцевою владою, закладами загальної середньої та вищої освіти, журналістами та громадськими організаціями та сприяння розбудові доброчесності через залучення громад.

Останні новини

03.12.2025
17:26
Законні інструменти впливу: методи лобіювання
16:49
Доступ до реєстру POLITDATA 4 грудня може бути обмежено
14:55
НАЗК презентувало досягнення у розбудові доброчесності в секторі оборони під час Міжнародного тижня з протидії шахрайству
02.12.2025
15:29
У медіа та соцмережах зросла частка повідомлень про участь громадськості у подоланні корупції — дані медіамоніторингу за III квартал 2025 року
12:45
Кампанія декларування-2025 стартує вже за місяць: НАЗК нагадує про аспекти, які варто перевірити заздалегідь
01.12.2025
14:37
Всеукраїнський урок доброчесності: НАЗК запрошує заклади освіти долучитися до наймасштабнішого уроку в Україні
14:00
Моніторинг способу життя: 8,6 млн грн необґрунтованих активів можуть стягнути з нардепа в дохід держави
10:46
Спеціалізовані антикорупційні органи й відповідальність за корупційні правопорушення: результати звіту ОЕСР у межах п'ятого раунду моніторингу
28.11.2025
15:09
Забезпечення прозорості закупівель при відновленні України: НАЗК презентувало досвід на конференції EPAC
27.11.2025
16:15
Моніторинг способу життя: 3,3 млн грн стягнуто у дохід держави з посадовця Мін'юсту за рішенням апеляційної палати ВАКС
12:00
Незаконне збагачення на 114 млн грн ексзаступника Голови Вищого господарського суду: завершено розслідування
26.11.2025
16:49
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 роки, присвяченого проблемі енергетики
15:22
Лобіст, клієнт і об’єкт лобіювання: права та обов’язки
25.11.2025
18:00
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув майже 5,8 млн грн з сільського голови Рівненщини за матеріалами НАЗК
14:19
Службова перевірка НАЗК в межах справи «Енергоатому»: проміжні результати
11:25
Антикорупційні інструменти для журналістів у регіонах: як ефективно співпрацювати з НАЗК
10:07
Повні перевірки декларацій: посадовцю ДСНС у Полтавській області повідомили про підозру
24.11.2025
17:23
НАЗК запрошує до обговорення підрозділу проєкту Антикорупційної стратегії на 2026–2030 рр. щодо захисту викривачів
16:15
ОБСЄ і в подальшому надаватиме Україні підтримку в сфері запобігання корупції: заступниця Голови Секретаріату ОБСЄ Кейт Фірон
15:45
Цивільна конфіскація: ВАКС стягнув з колишнього депутата Глухівської міської ради що на Сумщині понад 4 млн грн за матеріалами НАЗК
Чат-бот Telegram
контакт-центр
Чат-бот Telegram
Контакти
+38 (044) 200-06-94 info@nazk.gov.ua
працює з 9:00 до 18:00
Технічна підтримка
support@nazk.gov.ua